ELS TOMÀQUETS

Varietat “Cor de Bou”

Els tomàquets són, sense cap dubte, un dels ingredients fonamentals en gairebé la gran majoria de les cuines, especialment pels grans beneficis i propietats. Es poden menjar en amanides, però també sols, bullits, en salsa i una llarga llista de possibilitats.

No en va, tal com podrem anar veient al llarg del present post, destaca per la quantitat de minerals, vitamines i aigua (al voltant d’un 94%) que conté.

El seu color vermell intens, per exemple, és degut al seu contingut en licopè, una substància antioxidant que no es converteix en vitamina A, i que exerceix un efecte protector davant d’un gran nombre de problemes cardíacs.

Compta amb gran quantitat de vitamines (B, C i A), i més de tenir poques calories i greixos, és ideal en dietes per baixar de pes. Important és al seu torn el seu contingut en minerals, del qual destaca el potassi, encara que també posseeix fòsfor, magnesi i calci, entre molts altres.

El tomàquet és una hortalissa baixa en sodi, per la qual cosa, també, és molt recomanada en hipertensos.

És molt bo per ajudar en la digestió, en contenir sals orgàniques àcides. Precisament per aquesta qüestió, però, no és recomanable en persones que tinguin càlculs renals.

Si per exemple volem aprofitar tota la fibra dels tomàquets (qüestió que, com saps, ens ajuda a mantenir un sistema digestiu sa), sempre s’ha d’optar per menjar-nos el tomàquet amb la seva pell, sense pelar-lo.

Beneficis del tomàquet més importants:

  • Alt contingut en licopè, un antioxidant que ajuda a prevenir el càncer de pròstata en els homes.

  • En ser baixa en sodi és recomanada en la dieta de persones amb hipertensió arterial.

  • És rica en fibra, sobretot si es menja amb la seva pell.

  • Aporta vitamines (sobretot vitamines del complex B, C, A i E), així com minerals (com el potassi, fòsfor i magnesi).

  • Ajuda a fer bé la digestió.

Dites populars sobre el tomàquet:
– A Sant Vicenç dels Horts, tomàquets i pebrots.

Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Comparteix aquesta entrada!
Posted in Cuina.